regatta nyheter

Onsdagseilasene starter opp den24.april. Påmelding på Manage2Sail

oppslagstavle onsdagseilaser 2023

parkeringsinnstruks

Det er begrenset med plasser ved klubbhuset. Vi forsøker å åpne bommen på «Damper´n» (200 meter før klubbhuset på venstre side) og sette ut et skilt. Vi håper alle er med på å fylle denne plassen først. Siste mann til å kjøre ut av denne plassen må lukke og låse bommen (låsen henger åpen så det skal bare være å smekke den igjen). Det aller beste er selvfølgelig å finne en annen transportmåte enn å kjøre alene i egen bil…

Regattavaktliste

Her kommer oversikten over hvem som har ansvar for å være regattasjef/mannska samt Resultatansvarig

Midtukeregattaer i Bundefjorden Seilforening

Vi arrangerer en av Norges største midtukeregattaer for éntype, NOR-rating og tur. Alle båttyper er velkomne og vi tar i mot seilere på alle nivåer. Har du ikke båt men ønsker å prøve kjølbåtseiling er det bare å ta kontakt, så finner vi en båt der du kan være med som mannskap.

I Bundefjorden Seilforening har vi et åpent og inkluderende miljø med seilere fra nybegynnernivå til internasjonale topputøvere.

BSF onsdagseilas7.september 2022

Klasser: Vi har egen start for Express, to NOR-rating klasser og TURklasse. Vi oppretter også egen klasse for sportsbåt og éntype om det er stabilt fem eller flere deltakere.

TURklasse:
Vi ønsker at flere turseilere vil delta, og kan tilby en egen TURklasse med svært lav terskel for å delta, med  egen start og på den måten er det ingen fare for tette situasjoner med de andre klassene. Det kreves ikke målebrev og det seiles etter førstemann-til-mål prinsippet.

NOR Rating: Alle som stiller i NOR rating klassene må ha gyldig NOR Rating bevis for å kunne seile i våre regattaer. Dette da beregningsformelen for rating kan endres fra år til år, og dermed gi ulik rating.

Briefing: Vi tilbyr briefing før regattaene der man kan spørre om alt fra regler, startprosedyrer, vær og annet du eventuelt skulle ha spørsmål om – send oss en melding så organiserer vi dette. Vi vil ofte ha en «lav-terksel» debrifing/diskusjon i klubbhuset etter seilasen.

Parkering: Vi må redusere bilbruken til onsdagseilasen og ber om at parkeringsinnstruksen, se lenke høyere opp på siden, etterfølges.

Kiosk: Etter regattaen er kiosken åpen for vafler og mer, og det er en fin anledning for sosial samling og ikke minst deling av erfaringer på banen før premieutdeling – Oslos beste vafler!

Premieutdeling: Vi avholder premieutdeling så snart resultater er kommet på plass og er registrert inn. Her utdeles både premier og klemmer før vi avslutter med vårt tradisjonelle seil-hurra før vi går hvert til vårt.

Påmelding/Registrering: Alle deltakere bes registrere seg på regattaens side på manage2sail.com. Båter med bryggeplass hos BSF som er pålagt å delta må også melde seg på og betale via linken.

Vi ønsker alle velkommen til å delta på våre onsdagsregattaer - skal du kun melde deg på enkeltregattaer så melder du deg samme sted, som om du skal være med på hele serien, men velg «betal senere». Deretter sender du betaling for enkeltregatta (for tiden 250 kr) på VIPPS nummer 24094.

Tracking: For økt læring og mulighet for å gjenoppleve regattaene i etterkant håper vi at alle tracker sin båt. Vi oppfordrer derfor alle til å laste ned RaceQs på smarttelefon eller nettbrett som tas med om bord for å gjøre trackingen (Google play eller AppStore). Registrer din båt med båtnavn / nummer og start trackingen i god tid før din start. Det kan i forkant stilles inn for automatisk start så det ikke glemmes i en hektisk forberedelse til regattaen. Nedlasting og bruk av RaceQ er gratis.

Express

Albin Express ble tegnet av en av Sveriges mest kjente båtkonstruktører, Peter Norlin, i 1978. De fleste Expressene ble laget hos Albin Marin i noen hektiske år fra 1979 til 1984 da det ble produsert over 1100 Expresser. Senere har det blitt produsert ca 10 båter i 1989-1990, og 15 båter mellom 2000 og 2011. Det er idag igjen snakk om nyproduksjon av Expresser. Den største flåten er naturlig nok i Sverige, men de senere årene er det mange norske seilere som har reist over kjølen for å hente hjem en Express. Flåten i Norge teller i dag nærmere 300 båter, hvorav ca 100 er aktive på regattabanen.

I Bundefjorden seilforening teller flåten i dag 10 båter. Blant disse finner man også BSFs egen rekrutteringsexpress  “Siela Experience” for ungdom. Denne båten seiles av et ungdomslag, valgt av styret i foreningen før hver seilsesong.

Våren 2021 kjøpte foreningen inn en dameExpress med blant annet støtte fra Sparebanstiftlesen DNB, som skal brukes til å rekruttere flere kvinnelige aktive seilere.

Expressflåten i BSF seiler på pølsebane hver onsdag gjennom sesongen.

damebåten Naomi

Bundefjorden Seilforening har tilbud til dameseilere i alle aldre i prosjektet med damebåten(e) Naomi og Siela Experience, to Expresser klubben eier. For å være med i teamet må du være medlem av Bundefjorden Seilforening og i tillegg betale en båtavgift, litt avhengig av nivået du ønsker å være med på. Alle i teamet er med å holde båten ship shape, og må bidra med båtpuss og fiksing. Båten kan brukes til tur og lånes etter avtale i helger og ferier. Vi er et team nå må over 20 interesserte seilere på flere nivåer, og målsettingen vår er å få flere damer bak roret, ha det gøy og seile.
Er du interessert i tur og trening koster det 600 kr for sesongen, og for regatta 1200 kr, se skjema under.

Naomi deltar på alle onsdagsregattaene.

Ta kontakt på bsfdameteam@gmail.com

Du kan også melde deg inn direkte her, på Min idrett